Fredag!

Nu var det ett tag sen jag skrev. Melina har vart lite skrikig den senaste tiden, men ja tror de beror på att min lilla pärla har magknip. Men de är bara vyssa henne och sjunga vaggvisor så får hon annat att tänka på, då ska hon lyssna och prata på samma gång med sitt eget gurglande ljud. Men de som jag tycker är så sött med Melina är att hon "morrar" lite, eller att de kommer ett morrande läte när hon ska prata. Det kan även låta som hon är anfådd när hon vill få uppmärksamhet, min söta lilla Melina <3.

Men de som jag tycker är allra gulligast är när hon "grymtar" som en gris när hon är hungrig. De är såå sött.
Igår kväll så fick jag bada lilla Melina vid kl 23.00 på kvällen för då hade hon kräkts ner sig efter maten, hela håret var fullt av kräk, så jag badade hela henne istället för bara huvud och hals. Hon tyckte de var jätte mysigt i början, men sen var de inte alls kul när vattnet vatt kallare :S, min lilla tös då.

Men Melina gillar stunden efter badet, när hon får ligga i en varm handduk och gosa med mamma, de är nog oslagbart. Sen smorde jag in henne med babyolja efter badet, så nu är hon go o len. (Vill inte ha i babyolja i badvattnet när jag badar henne på egen hand,handfatet är för litet så håret kommer lite i vattnet)

Men inatt sov Melina riktigt bra, hon vaknade inte förrän kl 04:45 på morgonen, och då somnade hon vid 00:00 nån gång. Försöker ha henne uppe mycket på dagen/eftermiddagen så hon ska sova bra på natten.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer, jag har nyss matat Melina och hon ligger i sängen o vilar, hon tittar på sitt spjälskydd och tar på det. Melina tycker nog det är jätte spännande.

Nu tänkte jag göra en liten rolig grej, jag lägger först ut 3 bilder på mig som jag markerar med 1,2,3 och sen lägger jag ut 3 bilder på Melina som jag markerar med 4,5,6. Så får vi se ifall ni hittar nå likheter, många tycker vi är extremt lika. Vad tycker du? (OBS! Bilderna på mig är något suddiga eftersom de är tagna med mobilkamera från vanliga kort, fotograf: Mormor)

1.

2.

3.

Och nu Melina´s bilder:
4.

Melina <35.

6.

Och kolla här på en närbild av Melina:

Mel <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror att Melina är en ganska bra blandning av er båda. Man ser både likheter från hennes far och från dig :)

2009-12-12 @ 16:13:20
URL: http://elinalice.blogg.se/
Postat av: Anna

Okej, ja de stämmer nog. Hon är lik oss båda..

2009-12-27 @ 14:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0