Onsdag :)

Inatt sov morbror Johan hos oss, de var riktigt skoj. Han tog mamma´s andra säng och placerade den i tv rummet. Jag och mamma fick hela sovrummet för oss själva, de tyckte jag var mysigt.
Jag somnade mellan 22:00-00:00 och väckte inte mamma förrän kl 05:35 någonting. Då gjorde mamma flaskan till mig och bytte på mig sen somnade jag om till klockan 09:30. Härom natten somnade jag vid 23:00 tiden och vaknade inte förrän 07:30, då ville ja va lite snäll mot mamma så hon fick vila ut.. =)

Jag är så stolt över dig Melina <3, du är världens bästa dotter..
Sen typ vid middags tid fick vi reda på att morbror Henrik hade magsjukan, han spydde vid tolvslaget och sen igen 3 på natten :S usch. Han var inte så nära Melina tack och lov. Nu håller vi oss därifrån så att varken jag eller Melina ska bli sjuka. Vi får se, jag har inte känt någonting än och Melina är som vanligt hon med. Vi vill ju inte bli sjuka till lilla Evangeline´s dop på lördag. Sen tog vi en promenad med morbror Johan och hans kompis Sinke till affären, där vi handlade mjölk och lite sådant. De var skönt att få lite luft tycker både jag och Melina.

Nu ligger Melina och tar en liten "nappy" och jag kokar matvatten till henne. Det är lite krångligt att man måste ner till ICA varje gång man skall hämta vatten till Melina, måste göra de pga att flour halten i vattnet i våran kommun är för hög (flour är bra för tänderna, men inte för stor mängd). Därför får man hämta vatten på ICA tills barnet är 1.5 år, annars får dem som "fläckar" på tänderna, (ser nästan ut som plack). De bildas inte på mjölktänderna, utan först på dem permanenta tänderna och de önskar jag inte Melina <3, så jag hämtar så gärna hennes vatten, som dem på ICA ger mig ur en speciell kran med "flour filtrerat vatten".

Nej nu ska jag passa på att slappa lite innan Melina vaknar, hehe och få lite nytta gjorde med, typ vika in tvätt och så..
Ha de så bra sålänge // Melina (och mamma Anna)


<3 <33 Finaste Melina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0