3 månader <3

Nu är mamma´s tjej stor flicka, idag blir du 3 månader min lilla Melina.
Det är på tiden också för en liten uppdatering:

Längd: 60 cm
Vikt: 6015 g
Mått runt huvudet: 40.3 cm

Allting var normalt och jätte bra, hon följer alla kurvor fint, mamma´s tjej...
Den 11/1 fick Melina sin första vaccinering och sen gillade hon inte så särskilt, första sprutan mot b la kikhosta, polio m.m som hon fick i höger ben gnydde hon bara till av. Men när hon fick den mot lunginflammation i vänster ben så skrek hon till ganska rejält, men lite skrammel med skallra och mammas trygga famn gjorde underverk så de var ingen fara. Hon lugnade sig fort när hon märkte att jag var lugn.

Sen tyckte BVC sköterskan att ja skulle få Melina att ligga mer på vänster sida och titta mer åt vänster, för Melina själv föredrar att alltid ligga på höger sida av huvudet, titta åt höger osv.
Men nu har hon börjat titta åt vänster så fint <3.

Sen så har ja fått en salva utskriven av BVC sköterskan som skulle hjälpa Melina´s torra hud, den innehåller glykol och heter så gott som Propylenglykol (FUNKAR INTE ALLS) Sen fick jag en till salva som heter Miniderm som upplevs att svida i barnets hud (MÄRKER INTE STOR SKILLNAD PÅ DEN HELLER). Melina är liksom snustorr på huden och de spelar ingen roll vad jag smörjer på, de känns som jag testat ALLT. Jag har testat Idomin (rekommenderar ja inte till barn med jätte torr och hud med utslag, då de torkar ut ännu mer), Libero´s baby cream (funkar inte ett skvatt, gjorde så att utslagen blossade upp ännu mer trots att de är parfymfritt och såååå skonsamt), Sen tog ja salva ur en tub med rosa text minns ej namnet på salvan men man kan använda den på allt, typ brännsår, skärsår osv (INGEN EFFEKT) och sen har jag testat att smörja in hennes hud med baby olja (INGEN EFFEKT) Just nu är jag bara förtvivlad, jag vill kunna ge mitt barn de bästa, men just nu känns de jobbigt när INGENTING verkar hjälpa. Jag ska ringa en BVC sköterska imorgon och kolla vad jag ska göra, inge kul när man ser hur hennes hud blir narigare och narigare för varje dag, när hon t.om börjar "fjälla".

Sen så har min tjej blivit så duktig så nu leker hon massor med skallror och sitt baby gym. De är skojsigt. Hon har lärt sig att skilja på levande och döda ting (såsom skallror o sådant), men hon kan fortfarande prata med "döda ting" om hon har tråkigt. En väldigt liten social tjej har jag. Sen har hon börjat med en annan sak, hon dreglar så fort någon äter någonting, börjar suget efter riktig mat? Men man rekommenderas ju att vänta minst till hon är 4 månader.

Dreglandet och "kliandet" i munnen som hon hållt på med ett litet tag bara fortsätter, kan de va en tand på g måntro?

Sen så har  jag börjat prata med Melina´s farmor (hon fick en posetiv överraskning såhär efter jul och nyår). Igår mottog jag 2 paket, ett från Marie och Patrik (Farmor och "plast farfar") och ett från Irene och Claes (Rasmus mormor och morfar) med jätte fina grejer såsom  olika gosedjur, massa kläder, napp, badleksak,m.m. Men i kartongen låg även en present från Melinas pappa där, en nallebjörns skyddsängel en s.k "Angel Guardian" och ett kort med texten hm får återkomma med den, kan ej den utantill och presenterna är hos min mamma.


Nu var de ett långt inlägg men det var längesen. Nu ska jag sova vidare, bilden på mig och Melina är under en vecka gammal så den är en färsking.
Ha de gott allihopa tills nästa gång jag skriver
Melina

Jag och lilla Melina <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0