Allergikliniken/ Barnakuten för återbesök








Mammas tappra flicka <3


Jag åkte hemifrån med Melina kl 07:20 den 23/6 efter inte ens 4 timmars sömn.
Åkte in till allergikliniken för att försöka få en tid då jag missade telefontiden igår..
Pratar med sköterskan där och de fanns en lucka (som tur var). Melina vart pricktestad mot födoämnena och fick 6 små testdroppar på ena armen. Kl 09:30 efter en kvart med testet fick vi reda på att Melina är allergisk mot ägg ( inte så allvarlig styrka men ändå 2 st +, så en definitiv reaktion var det.

Jag och Melina gick vidare upp mot barnakuten och satt där och väntade på våran tid vi skulle haft kl 10:00, men klart man fattar att de kommer akuta fall emellan. Men när klockan var 14:00 så började jag bli lite gramsen, men då kom sköterskan och visade in mig och Melina i ett rum. Sen kom läkaren. Då visade jag upp medicin flaskan så hon såg att läkaren gjort fel, samt att jag visade upp receptet som apoteksbiträdet skrev ut.

Nu blir vi återkallade igen till barnmottagningen i västerås för att träffa en dietist eller en sjuksköterska som är specialutbildad inom kost så jag kan få värdefulla tips och råd hur man bäst undviker/ersätter ägg.

Har du ett barn med ägg allergi och några tips att dela med dig av så tar jag tacksamt emot dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0