Första midsommar!

Igår var de min första midsommarafton, jag och mamma var hemma och mamma lagade
grillskivor med egen barbeque kryddning, färskpotatis kokade i dill samt potatissallad.
Jag åt en burk med mild fullkornslasagne.

Det vart tyvärr ingen dans kring midsommar stång för de var sååå långt att gå dit. Dem har de ca 6-8  km från där vi bor och sista biten får man gå på en trång grusväg och trängas med alla bilar. Så mamma struntade i de.

Sen på kvällen gick jag och mamma och hälsade på mina söta sysslingar Lilly och Luna, vi låg på filt jag och Luna och lekte medans Lilly sprang runt i sin fina baddräkt, men i poolen ville hon minsann inte vara.

Jag var lite blyg för Luna, när hon kröp nära mig så började jag gråta, men efter ett tag gick de bra.
Mamma spelade krocket med Madde kusin,mats (Lilly&Lunas föräldrar) och kusin Krister.
Mamma kom snabbt fram till att de inte var någon sport för henne.
Lilly tyckte de var roligt att springa med krocketklubborna samt dem vita pinnarna som är banan :).

Sen när vi kom hem vid halv elva tiden så nattade mamma mig, jag sov redan  i vagnen hem.
Mamma stekte dem sista grillskivorna och sedan kom Anna upp en snabb sväng och käkade&pratade lite. Sen gick mamma och la sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0