Svin koppor : /



SVIN KOPPOR :S

Jag gick ju med Melina till sjuksystern när hon fått som små skavsår på fötterna som under en helg
hade utvecklats till vattniga köttsår. Hon avfärdade de som "infekterade eksem" den 24 maj och jag fick en salva mot de som heter "Fucidin- Hydrocortison" som jag skulle smörja på en gång dagligen och se till att hon hade förband runt (vilket jag gjorde).

De var bara de att de spred sig, och nu tänkte jag att ne nu är någonting fel för sköterskan sa "smörj 1 gång om dagen och sluta inte tvärt med salvan om såren försvinner utan smörj då 1 gång varannan dag under någon vecka".

Men ingenting hade förändrats..
Då ringde jag till doktorn igår (14/6-10) och beställde tid och sa att nu måste jag få träffa honom och visa upp dessa sår som spridit sig, röda prickar med någon slags "varig yta".
Han sa på en gång när han sett hennes kropp att: "Detta är svin koppor, hon måste äta penecelin i 10 dagar". De kändes som en smäll i ansiktet.
Här har jag stått varje dag och smort henne, till ingen nytta! och funderat på varför de inte vart bättre och orsakat Melina all denna pina, HELT I ONÖDAN!
Istället för att sjuksystern tog in och rådfrågade doktorn så gissade hon bara vad de kunde vara.
Usch, de känns som man inte kan lita på sjukvården!

Melina förtjänar inte all denna smärta. Hon har fått gått med dett för länge.
Nu börjar jag tvivla på sjukvården..
Och dem frågar sig varför så många är sjukskrivna / Förtidspensionerade.
Jag säger bara rannsaka sjukvården och kolla hur många de är som inte får HJÄLP I TID!!!!!!

Jag tänker inte låta detta slinka mig ur näven, jag tänker inte hålla tyst.
Jag tänker klaga!
Inte för min egen skull, utan för Melinas, ska lägga upp lite bilder på hennes kropps sår!

På lilla näs tippen 14/6

Närmare bild tagen 14/6

Armveck 14/6

Handled 14/6



Armhåla 14/6


Hals 15/6


Hals 15/6

Nästippen 15/6

Jag tycker så synd om Melina, men ändå är hon super snäll. Men hon gnäller ju ibland när
de klias mycket, men hon är mycket mer snäll än vad man kan tänka sig.
Så nu kan inte Melina träffa andra bebisar på 10 dagar när hon nu fått Heracillin utskrivet
(en antibiotika kur). Jag kan inte fatta hur hon fått dem :/
Sen hoppas jag att min sessa får vara frisk ett tag.

<3 Mamma älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0