Dopet :)

Detta är från mitt dop den 2:a maj 2010. :)
De gick väldigt bra, vi var väl en ca 35 personer sammanlagt.
Mamma,jag,pappa, farbror Anton (fadder/gudfar), Moster Rebecca (Fadder/Gudmor) och Daniel Sinkkonen (Fadder/Gudfar) stod uppå på altaret tillsammans med prästen :).
Vi började med att sjunga en psalm och då tittade jag mig lite konstigt omkring från mammas famn.
Sen var de dags för Moster Rebecca´s kompis Alma att sjunga en sång till min ära, hon sjöng
"du är de finaste jag vet, du är de dyraste i världen". De var så vackert, jag tittade på Alma medans hon sjöng. Mamma fick tårar ögonen när du sjöng Alma :).

Sen var de dags för oss att be trosbekännelsen och alla la sina händer på mig :), de tyckte jag va roligt, så jag rörde en massa på mitt huvud under allas händer (man måste ju göra de lite svårt). Sen berättade prästen även berättelsen om när jesus gav alla barnen sin välsignelse och sen skulle prästen döpa mig.
Men innan de fick pappa hälla upp vattnet i dopfunten och prästen välsignade vattnet.
Sen fick jag ligga på mage i prästens famn och få vatten på huvudet, och de var väl ingenting tänkte jag, sen ville jag känna på vattnet i dopfunten för jag sträckte mig efter den, och självklart fick jag känna på vattnet för prästen..
Sen när han skulle göra korstecknet i mitt ansikte för att jag skulle ta emot välsignelsen så bet jag prästen i fingret när han kom vid munnen, haha. Prästen började skratta och sa att detta var
första gången han blivit biten under en dop cermoni, alla i kyrkan fnissade nog då :).

Sen efter jag fått vatten på huvudet så fick jag komma till moster Rebecca en stund och vi sjöng en till psalm som mamma valt, Återkommer med namnet på den :).

Jag talade lite i kyrkan jag med, jollrade och när prästen frågade : -Vill ni döpa erat barn och ge den våran tro och leva efter den?. Då svarade jag -aaaah medans mamma sa Ja. Haha mamma´s lilla sötis.
De var ett väldigt vackert dop.

Nu kommer lite bilder som Anna och Elin tog på dopet, tack för dem fina bilderna (äger själv ingen kamera tyvärr)..


Från vänster är Prästen Johan, min farbror Anton, Pappa, mamma och jag, Moster Rebecca och Sinke :)



Alla vi igen, Sinke håller i mitt dopljus :)


De var en riktig upplevelse att döpa sitt barn..


Alma som sjunger, de var så vackert.. <3


Jag fick vatten på mitt huvud :)



Mamma, jag oh Pappa :)



Nu till bilder från min dopfest :)



Söta Evangeline:)



Söta  syssling Lilly <3


Gulliga minsta sysslingen Luna <3





Närmast i bild: Farmors huvud, farbror Anton, Alma som står i vitt, sen på andra sidan är
de morbror Johan, o Anna som har handen i luften :)


Mormor i brun Jacka, mitt emot henne är de mammas kusin Krister :), han i glas-
ögon som kollar in i kameran är Morbror Henrik. Sen är de lite mer släkt där nere vid bordsänden :)


Mamma´s söta kompis Karin :) En jätte snäll tjej...

Mamam lägger in fler bilder någon annan dag :)
Hejdå...

Kommentarer
Postat av: Elin

Roligt att se på bilderna och läsa :)

Ett dop är ju något man aldrig glömmer. Men usch vad jobbigt det kan vara när det blir så känslosamt. Fint samtidigt, men ändå vill man inte stå där framme och böla. Haha! Kraaaam

2010-05-06 @ 23:19:35
URL: http://elinalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0