Hos farmor&farfar !

Tågresan ner till farmor&farfar gick bra idag.
Mamma vart dock lite frustrerad på mig för att jag inte kunde sitta still.
Jag skulle sitta i fönstret och läsa tidning och lägga mig raklång över bordet vi satt vid.
Till slut tröttnade mamma och gick med mig för att hämna min vagn.


Våra platser på tåget ( vid fönstrena)

För i den "kabinen" vi satt kunde man inte ha vagnen vid sätena.
Men det gick lika bra för det.
Jag fick sitta i vagnen och ett tag var jag sur som ett litet bi.
Jag kastade nappen och apan i ren trots.

Men efter bara en liten stund i vagnen så somnade jag till och
sov resten av resan (över 1 timme).



Trött Melina på tåget <3.


Så här trött såg mamma ut efter allt mitt bus :).
Men sen klev hon ju upp redan 04 imorse och kunde inte somna om.


Farmor&farfar mötte mig och mamma på stationen.
Dem fick väcka mig lite innan jag skulle flyttas från vagnen till bilstolen.
Jag var inte någe blyg jag inte, så nu känner jag igen dem ordentligt.

Vi åkte till apoteket där mamma skulle hämta ut min nya kortison salva,
Locoid.

Den är i "klass"  av kortison salvor dvs lite starkare än den jag haft innan.
Men denna får mamma endast använda på mig tills jag märker en rejäl skillnad.
Sen får vi återgå till hydrokortisonen.

Medans farmor&mamma var på apoteket så fick jag passa på att busa med farfar.
Vi var och tittade på en stor fontän som stod mitt i centrum, fascinerande.

Sen köpte farfar mig en mjuk boll och en gb sandwhich glass.
Men jag var inte riktigt glass sugen så den fick farmor&mamma äta upp.

Jag passade även på innan vi skulle åka att springa upp och ner för en ramp,
det är jätte skojigt.
Men ett,tu,tre så sade farmor till mamma att jag stuckit in i hemtex butiken
(busiga jag).
Men mamma fick fatt i mig och sen bar det av mot bilen.

Men innan jag sattes i bilstolen så fick jag känna på en vatten stråle i fontänen ( det var kul men ändå
lite läskigt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0