Mössebergs djurpark !

Idag fick mamma följa med mig, farmor&farfar till Mössebergs djurpark
(samma ställe som jag var på igår med pappa och dem).

Det fanns en massa fina djur där och mamma passade på att fota både mig och djuren :)


Ett "vattentorn" fanns precis innan man kom in i parken.
Farmor berättade att hon blivit inlåst där som 15-åring, lät lite
läskigt.


Skylten när man kom in i parken :).



Jag tog mig en liten gung tur :).
Nu hamnar korten konstigt nog åt fel håll igen :S.


En nyfiken häst pojke som ville komma fram och hälsa, men skulle jag våga klappa honom?


Javisst vågade jag de, farfar höll i mig och jag klappade lite på manen.
Mamma hälsade också på denna häst, han var go han..


En liten gris såg vi också :).


Ett litet marsvin som hette Lill-Babs :).




Lite kaniner :).


En gris hon som var väldigt rund om magen, kanske låg de små gris kultingar där inne :)


Små söta rådjur :)


Lekpark hade dem där också :).


Jag vart nyfiken på några änder och sprang dit med snabba ben :)


Farfar hängde med han också :).

¨
Sen vart det lite läskigt med änderna, så då fick jag komma upp till farfar.


Ett sött svin som höll på att böka runt i jorden :).


Sen gick vi för att kasta bröd åt änderna.


Här står jag alldeles ivrig för jag vill mata änderna (trots att de mesta av
brödet hamnade i min mun).


Sedan såg vi denna fina påfågel hanne som skulle visa sin fina fjäder skrud.


Efter denna hektiska dag i djurparken så köpte farfar en glass till mig och vi vilade oss på en mur.
Men det vart inte mycket vila inte, jag var sååå inne på att springa iväg till en vatten pöl mest hela tiden :).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0