2 maj

Denna morgon hade Melina 38 grader igen men fick alvedon så då gick de ner på 37 någonting.
Hon fick sin dos med kåvipenin och var betydligt piggare sedan under förmiddagen.
När läkarna till slut kom så sa dem att vi skulle få åka hem. Men dem sa att Melina inte skulle få någon behandling med kåvepenin utskriven för dem sa att hon kanske bara var smittbärare.

Jag tycker det var en ganska stor missbedömning för om hon bara var smittbärare så skulle dem inte behövt ge henne någon kåvepenin. då hade hon väl inte heller reagerat på dem doser hon fått på ett positivt sätt. Febern sjönk ju pga dosen... Febern stegrade ju sig även när hon fick alvedon.

Pappa skjutsade mamma till sjukhuset och hämtade oss vid 12:30 och då åkte vi till ICA maxi och köpte nya suppar, matburkar och vätskeersättning. Så nu har jag halva apoteket hemma känns det som.

När vi väl kom hem till byn så gick jag in på Vårdcentralen och pratade med sjuksköterskan där, jag skulle ringa henne efter 10 imorgon för hon skulle vänta in skrivelsen i Melina´s journal. Sen skulle vi få tid för ett prov i hennes hals eller om hon får veta vilken typ av steptokock de var så kanske Melina får behandling på så sätt istället.

Melina bli bra nu, mamma älskar dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0