BVC/Läkarsamtal

Idag var jag på kontroll på BVC.
Vi fick tid 13.30 och gick ner till Vårdcentralen.

Barbro tog ett halstest och en snabbsänka.
Det visade sig att hon inte hade några steptokocker enligt hennes test, men på
barnkliniken så visade sig att hon hade steptokocker.

Melina hade väldigt låg morgon temperatur nu på morgonen.
Det var 34.5 vid 07 tiden på morgonen.

Frågade Barbro om detta var något konstigt.
Fick inget direkt svar.

Fick nyss ett telefon samtal från barnkliniken som uppföljning och
då frågade jag läkaren som ringde om temperaturen.
Hon sa att det kunde vara helt normalt att Melina hade så låg temperatur för kroppen går ju på låg varv
när Melina sover så mycket nu för att återhämta sig.

För när Barbro tog temperaturen på Melina på vårdcentralen så
hade hon 37.7. Så de var ju skönt att höra..

Läkaren jag pratade med i telefon tyckte att jag bara behöver tempa Melina morgon och kväll idag och imorgon
och sen försöka släppa detta.
Men hur ska jag kunna göra det?
Tänk om det händer igen ?

Är rädd och förvirrad. De handlar ju trots allt om min lilla flicka.
Mamma älskar dig mer än allt annat <3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0