14 november - Grattis Astrid Lindgren!

Jag vill passa på att hylla en människa som gjort så mycket
för alla världens barn.
En begåvad kvinna med en utmärkt fantasi & berättar förmåga.

Du vart bara lite mer än 95 år.
Du skulle ha fyllt 104 år om du levt idag.



Bilden lånad från google.

Vart så otroligt rörd i fredags när personalen på min dotters tillfälliga dagis sa att måndagen den 14
november så är det valfri utklädnad för vi ska stå ute & sjunga Astrid Lindgren sånger för att hylla henne på hennes dag.

Melina var utklädd trött tjej.

Pippi skulle Melina vara, hon hade både Herr Nilsson & sin egen apa med.

När vi kom till dagis så gick vi ut & det var ju någon som skulle hissas upp i flagg stången, jodå visst hissades Ida upp.


Dockan Ida som fick spana ut över Surahammar :).


  Sen sjöng vi: "här kommer pippi långstrump", "saltkråkan-vårsången", "sjörövarfabbe". "madicken- pilutta dig", "lilla katt", jag drömde inatt att jag hade en katt, upp&ner ner& upp  & Karlsson på taket.
Det var så fint, barnen dansade & hade kul.
Gitarr spelades till låtarna & det var så vackert.

I slutet hurrade vi för henne upp mot himlen, så rörd man vart.
Fick tårar i ögonen då.


Så grattis Astrid Lindgren, du kommer alltid vara älskad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0